Skip to main content

Wist je dat 9 van de 10 bedrijven gebruikmaakt van content marketing? En dat veel van die bedrijven gewoon maar wat doen? Er worden dagelijks wel 27 miljoen soorten content gedeeld, maar waar zitten nu de echte kansen? Hoe weet je nu wat je moet doen om te scoren met je bedrijf? Geen zorgen, je bent aan het juiste (web)adres. Ik deel graag mijn GRATIS e-book met je voor 10 content kansen in 2022. Ben je er klaar voor?

Wat je moet weten over content marketing

Content marketing draait om content creatie. Het gaat erom dat je waardevolle content verspreidt voor je doelgroep, om die doelgroep aan je te binden. Hoe waardevoller, beter, mooier, sterker die content is, des te meer kans op succes en een langdurige relatie met klanten.

Zelf doe ik ook aan content marketing, via de gratis e-books en blogartikelen die ik deel. Ik stel mensen zo in staat om zelf aan de slag te gaan met de tips en tools en hun eigen bedrijf/merk te versterken. Maar tegelijkertijd bouw ik een band op met mijn doelgroep en laat ik zien dat ik er ben als zij mij nodig hebben. Dat is heel belangrijk. Zo val je immers op.

Content marketing gaat ook over andere vormen van content, zoals video’s, templates, infographics, podcasts, live evenementen of online Webinars. Zolang jij iets van waarde (gratis) deelt met je doelgroep, dan doe jij ook aan content marketing.

De voordelen van content marketing

Uiteraard zijn er genoeg voordelen verbonden aan content marketing, anders zouden er niet zoveel bedrijven zijn die het doen.

✔️ Het versterkt je contentstrategie, wanneer je het juist inzet;

✔️ Het versterkt je merkimago;

✔️ Het versterkt je expertstatus;

✔️ Het zorgt voor een (betere) band met je doelgroep;

✔️ Je kunt mensen verbazen, enthousiasmeren en inspireren met je creativiteit;

✔️ De kans bestaat dat mensen jouw content delen, wat voor meer bekendheid zorgt;

✔️ Je hoeft maar eenmalig moeite te doen, maar het effect wordt steeds groter naar mate de tijd verstrijkt.

De valkuilen van content marketing

Ik vertelde je al dat 9 van de 10 bedrijven aan content marketing doen. Waarom die laatste bedrijven dan niet? Omdat er ook misvattingen bestaan over deze term. Er zijn mensen die denken dat content marketing alleen gaat over bloggen. Is iemand niet goed in schrijven, dan schrapt hij of zij content maken helemaal van de lijst. Zo zonde! Je kunt er namelijk heel veel kanten mee op.

Een tweede misvatting is dat je veel verstand van SEO (Search Engine Optimization) moet hebben om aan content marketing te kunnen doen en om altijd goede content ideeën te kunnen bedenken. Ook dat klopt niet. Als jouw content maar sterk genoeg is, gaat het balletje vanzelf rollen. Je ziet dat vaak genoeg bij social media berichten die viraal gaan of video’s die het nieuws halen.

De beste content strategie ontwikkelen: dat doe je zo!

Wil jij graag meer voor je bedrijf? Heb je content marketing nog niet zo goed ingezet als je zou willen? Of ben je op zoek naar dé content strategie voor 2022?

Logisch, wie niet?

Maar, ik vertelde je al dat je hier aan het juiste (web)adres bent. Ik vertel je namelijk heel graag meer over content marketing. Het is immers mijn vakgebied! Er zijn een aantal zaken waar je rekening mee moet houden, wanneer je een stevige fundering, een stabiele basis wilt creëren door middel van content marketing. Laten we er meteen induiken!

Content ideeën en inspiratie in overvloed

Wil je een strategie voor sterke content marketing neerzetten, dan hoef je niet te denken dat je altijd vernieuwende content ideeën moet hebben. Dat je moet overstromen van de geweldige grappen, triggers of eyecatchers. Niemand is áltijd creatief of innovatief.

Wat wel belangrijk is, is dat je goed nadenkt over wat je wilt bereiken met content marketing. Wat is jouw doel of dat van je bedrijf? Wat wil je realiseren? Als je dat weet, dan wordt het bedenken van passende content ideeën al een stuk gemakkelijker. Houd altijd het doel voor ogen.

Keep your eyes on the prize!

Altijd content maken die aanslaat

Ik kan je wel vertellen dat je geen content hoeft te maken die aanslaat, maar dat is natuurlijk tegenstrijdig. Je wilt uiteindelijk dat de content die je maakt, iets uithaalt. Wat ik je wel wil meegeven, is dat je niet alleen maar die content maken hoeft waarvan je verwacht dat het viraal gaat. Deel ook gewoon je kennis, zodat je die expertstatus krijgt.

Content marketing gaat ook gedeeltelijk over consistentie. Over regelmatig nieuwe content delen, ook al weet je dat je niet met elk idee zal scoren. Je kunt niet altijd zes gooien, hè.

Zolang jij goed nadenkt over je content marketing uitingen en het doel voor ogen houdt, mag je best weleens afwisselen. Als je altijd alleen maar rake dingen deelt, zal dit na een tijdje ‘gewoon’ worden in de ogen van je doelgroep. Blijf daarom lekker afwisselen en breng af en toe verbetering aan. Door content optimalisatie kun je je huidige strategie onder de loep nemen, kijken naar wat wel en niet werkt bij je doelgroep en het plan een beetje bijschaven.

Een content marketing strategie voor het leven is natuurlijk ideaal, maar dit is niet voor elk product of elke doelgroep mogelijk. Is je doelgroep veel in beweging, veranderen haar interesses regelmatig of zijn er andere factoren van invloed? Dan is het belangrijk om scherp te blijven. Blijf dan leren en optimaliseren!

Content schrijven of een content bureau inschakelen?

Je weet nu dat content marketing niet alleen gaat over bloggen. Toch is het delen van sterke, pakkende, informatieve en activerende teksten heel belangrijk. Hoe wil je iemand overtuigen, als je geen sterke teksten op je website hebt staan? Hoe kun je je boodschap doeltreffend overbrengen, wanneer je geen verstand hebt van copywriting? Hoe bouw je een tekst logisch op, als je geen schrijftechnieken beheerst?

Ik denk dat de boodschap nu wel duidelijk is. Content schrijven is belangrijk. Gelukkig voor jou, hoef je dit niet per se zelf te doen. In elk geval niet wanneer je er niet goed in bent of er geen plezier aan beleeft. Schakel liever een content bureau in of een freelance copywriter. HINT, HINT!

Doe jezelf – en mij – een lol en besteedt content creatie in de vorm van teksten schrijven liever uit. Ik help je er namelijk heel graag bij!

GRATIS e-book: 10 content kansen voor 2022!

Als je liever nog even nadenkt over hoe jij content marketing wilt vormgeven voor je bedrijf, dan snap ik dat heel goed. Ik help je niet alleen graag met teksten schrijven, maar ook met meer ontdekken over content marketing. Zo kun je zelf sterke content maken, pakkende content schrijven en nog veel meer content kansen benutten!

Ben je benieuwd naar de 10 kansen voor content marketing voor 2022? Ik schreef een e-book om je er alles over te vertellen. En zoals je inmiddels wel begrijpt is dit e-book helemaal gratis te downloaden. Een stukje gratis content marketing van mij voor jou, dus. 😉

Meest gestelde vragen

Ben je nieuwsgierig geworden naar wat er zoal te behalen valt in dit e-book of voor wie het bedoeld is? Hieronder vind je de meest gestelde vragen.

1. Voor wie is dit e-book bedoeld?

Het e-book ’10 content kansen voor 2022’ is bedoeld voor elke ondernemer die graag meer uit zijn of haar bedrijf wil halen. Om van 2022 een nog succesvoller jaar te maken, om meer klanten binnen te halen én om meer geld te verdienen. Eigenlijk voor elke ondernemer, dus! Ben je benieuwd naar de kansen die er dit jaar zijn en wil je meer aan content creatie doen? Download mijn e-book dan. Het is helemaal gratis!

2. Waarom is dit e-book over content marketing belangrijk?

Omdat je nu eenmaal niet wilt achterblijven. Bijna elk bedrijf doet al aan content marketing, dus mis deze kans niet. Dankzij dit gratis e-book krijg jij een enorme voorsprong in 2022 en kun je je eigen content strategie ontwikkelen voor een succesvol ondernemersjaar!

Leave a Reply

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.